Pro české zákazníky je nejdůležitější kvalita (61 %), ale samozřejmě vztažená k odpovídající ceně. Přes tři čtvrtiny upřednostňují české výrobky, o kterých si myslí, že jsou stejně dobré, nebo kvalitnější než zahraniční konkurence.

I když značky kvality zatím nezískaly v rozhodování stejnou váhu jako v zahraničí, je např. Program Česká kvalita pro 83 % spotřebitelů (z těch, kteří ho znají) dostatečnou garancí kvality výrobku či služby. Téměř 70 % spotřebitelů by uvítalo nezávislé značení kvality a absolutní většina by podpořila jeho financování z veřejných zdrojů.

 

Nedávný průzkum ukázal, že čeští spotřebitelé nadále věří především českým výrobkům: v 75 % respondentů vzbuzuje i pouhý název Česká kvalita důvěru a 73 % dotazovaných by dalo takto označenému výrobku při nákupu přednost. Větší podpora Programu Česká kvalita by tak naplnila přání spotřebitelů a pomohla zejména českým podnikatelům k získání většího podílu na domácím trhu.

 

Autor: (tz)