Tendr na nového mobilního operátora vypsal nedávno Český telekomunikační úřad. Stát si od toho slibuje přísun miliard korun do své kasy.

Co na to však říkají zákazníci a jaký by měl už čtvrtý poskytovatel mobilních služeb u nás být? Podle výzkumu GfK je sedm z deseti lidí se současným mobilním operátorem spokojeno. Ale stejné procento by se nebránilo nabídce od nového. Zájem o něj je celorepublikový; v žádném kraji není větší než v jiném. Totéž platí pro různé věkové i příjmové kategorie. A také pro poměrně vysoké procento žen (60 %), které by novou nabídku posoudily. Největším lákadlem pro všechny by byla především bezkonkurenčně nízká cena a ostatní retro slevy. Věrnostní program a bonusy, přehlednější vyúčtování, jednodušší struktura poplatků, studentské tarify, tarify pro mladé a překvapivě i zvýhodněné ceny přístrojů pro ně v tom případě nejsou tak důležité.

A kdo by měl novým poskytovatelem mobilních služeb být? Podle názorů zákazníků silná zahraniční nebo domácí telekomunikační společnost.

 

Autor: (am)