Dvacet milionů do propan-butanových lahví



Při příležitosti uvedení nového typu propan-butanové lahve na český trh prozradila společnost Flaga, největší dodavatel LPG v Česku, částku, kterou do nákupu nových lahví investovala v letech 2010 až 2013. V rozmezí čtyř let pořídila skoro 30 tisíc lahví za bezmála 20 milionů korun.

Důvody pro investici

„Každoročně investujeme do oprav lahví kolem 15 milionů korun ročně tak, abychom našim zákazníkům zaručili plnou bezpečnost a nejvyšší kvalitu. U některých starších typů lahví se oprava značně prodražuje, případně jsou tyto lahve už na hranici životnosti. Proto jsme jako dlouhodobě výhodnější strategii zvolili nákup lahví nových, v němž hodláme i nadále pokračovat,“ vysvětluje své rozhodnutí jednatel společnosti Flaga Peter Polák.

 

Nový typ odlehčené lahve

V lednu Flaga na český trh zavede novou odlehčenou lahev, určenou speciálně pro vysokozdvižné vozíky. Vejde se do ní 11 kilogramů plynu a proti klasické ocelové lahvi je její váha poloviční. „Lahev je snadno přenosná nejen díky nižší váze, ale také ergonomickému madlu, které je vyrobeno z termoplastu, a zabraňuje tak vyklouznutí z ruky,“ uvádí Ľubomír Žiak ze společnosti Flaga. Nová lahev je připravena na provoz ve vnitřních i venkovních prostorech – je vyrobena z antikorozního materiálu s delší životností a její povrch má antistatickou úpravu. „Samozřejmostí je plná bezpečnost lahve a ekologičnost a kvalita dodaného plynu,“ uzavírá Žiak.

 

Využití propan-butanových lahví v Česku

Podle průzkumu nezávislé agentury FOCUS využívá v Česku propan-butanové lahve skoro půl milionu domácností, tedy bezmála 13 % obyvatel – ať už na vaření, nebo stále častěji pro grilování, kempování či vytápění chat a chalup. Početnou skupinu mezi uživateli tvoří mladí lidé, lze tedy očekávat, že využití lahví bude mít v ČR i nadále rostoucí trend. Lahve jsou oblíbené především pro svou mobilitu a snadnou manipulaci. LPG je navíc také přátelské vůči životnímu prostředí – jeho spalováním nevznikají žádné saze a množství škodlivých emisí unikajících do ovzduší je několikanásobně nižší než např. u pevných paliv.

 

Autor: (bmp)