Hledáte nový účetní program?



Moderní účetní program je součástí celého informačního systému, tedy platformy, na které stojí většina procesů ve firmě. Od nákupu zboží či materiálu přes výrobu, distribuci až po expedici zákazníkovi. Dobrý účetní program tyto procesy podporuje a vytváří jakési mazivo, které správně promazává (usnadňuje, podporuje, kontroluje) veškerá soukolí firmy.

Důvody změny účetního programu se liší podle toho, v jakém stádiu vývoje se firma právě nachází:

Jsem-li začínající podnikatel, dá se očekávat, že firma se bude poměrně hodně měnit, a s tím i požadavky na rozsah či funkce pořízeného účetního programu. Je vhodné pořídit si program, který se dá s růstem firmy zvětšovat bez rozsáhlých investic. V dnešní době, ale často nastává i potřeba rozsah účetního programu také snižovat (a tím i cenu údržby). Je nutno rozhodnout, zda si budete účetnictví dělat sami, nebo s pomocí najaté účetní firmy. Začínající firma dnes také může s výhodou využít moderních cloudových služeb – pronajmout si účetní program i se službami externí účetní firmy.

 

Už rozběhnutá firma řeší jiné problémy – jedním z nich bývá to, že současný systém nemá dostatečnou podporu ze strany dodavatele. Každá firma se v čase mění, roste nebo optimalizuje. Pokud se váš informační systém nedokáže těmto změnám přizpůsobit, významně se snižuje jeho efektivita, a tím i konkurenceschopnost vaší firmy. Dnešní systémy jsou rozsáhlé, není možné, ani efektivní používat metodou pokusů a omylů, jak a co nastavit. Mnohem jednodušší a levnější je, prodiskutovat předpokládané změny s dodavatelem programu. V případě, že dodavatel vašeho účetního programu neumí (nebo nechce) takové služby poskytovat, je nejvyšší čas poohlédnout se po jiném.

Jednoznačným důvodem pro změnu účetního programu je situace, kdy se firma změnila natolik, že současný informační systém už nedostačuje jejím potřebám. Pokud tedy nějaký systém používáte, je vhodné sestavit soupis funkcí, které používáte běžně a současný systém je tedy „umí“, a pak soupis funkcí, které současný program nezvládne vůbec, nebo jen komplikovaně. Při výběru nového účetního programu je pak potřeba projít oba seznamy. Často se stává, že až po implementaci nového programu se teprve zjistí, co všechno původní program uměl dobře, takže nikoho nenapadlo se zeptat, jestli to nový program umí také.

 

I v oblasti dodávek informačních systémů platí obecné obchodní pravidlo: „Stejně velcí kupují od stejně velkých“. Pokud váš účetní program a jeho dodavatel roste s vámi, mělo by to být v pořádku. Pokud ale dodavatel zůstal někde jinde, nebo naopak předběhl vaši firmu a vyrostl daleko rychleji, nemusí spolupráce vždy fungovat k obapolné spokojenosti. Malý dodavatel není vždy schopen dostatečně rychle reagovat na měnící se podmínky, velký naopak nedokáže naslouchat jednotlivým uživatelům a vnucuje jim své představy o tom, jak má systém pracovat.

Výběr a nasazení nového účetního programu či celého informačního systému je komplikovaná záležitost, která vždy výrazným způsobem zasáhne do činnosti firmy. Je jen na vás, jestli to bude katastrofa, nebo příležitost. Obojí je možné a hranice mezi těmito dvěma výsledky je velmi tenká.

 

Autor: Ing. Pavel Ruber, H&M DataSoft

 

 

QR kód pro podnikání

QR kódy slouží k rychlému, elegantnímu a bezchybnému přenosu libovolné informace do mobilního zařízení – telefonu či tabletu. Jejich použití je většinou podmíněno aktivním datovým připojením, ale není to vždy nutné.

 

 

Pro použití v podnikání QR kódy přímo vybízejí:

• Obliba a míra používání QR kódů neustále roste. Nedávná změna tarifů operátorů – datová připojení v ceně tarifu – tento trend významně podporuje.

• Informaci z QR kódu si příjemce načte rychle, přesně a jednoduše.

• Jde o poměrně novou technologii a jejím nasazením lze získat konkurenční výhodu.

• Máte větší šanci vymyslet další nový způsob využití QR kódů, využijte svou kreativitu …

• Vytváření QR kódu nepodléhá žádným registračním procedurám, je zcela volné, kdokoliv může vytvořit svůj vlastní QR kód s jakýmkoliv obsahem.

• Existují programy, které vyhodnocují statistiky čtených QR kódů, díky kterým lze přesněji cílit marketingové aktivity.

• Načtení QR kódu je jednoduché a zvládne je každý uživatel „chytrého“ telefonu či tabletu.

• Aplikace pro čtení QR kódu jsou zdarma a začínají být standardem výbavy předinstalovaného SW mobilních zařízení.

QR kódy lze v rámci mobilních zařízení využít mnoha různými způsoby a vznikají stále nové nápady na jejich využití.

 

Ing. Pavel Ruber, ředitel společnosti H&M DataSoft