Celková hodnota nákupů českých domácností se v roce 2011 proti předchozímu roku mírně snížila, a to asi o 1,4 p. b. Další pokles se podle vývoje posledních měsíců dá očekávat i v roce 2012, navzdory tomu, že se cena potravin a dalšího rychloobrátkového zboží zvýšila a stále roste. Během roku 2011 české domácnosti „utáhly“ kohoutky výdajů za rychloobrátkové zboží. Ještě v říjnu byla naděje, že úroveň zůstane více méně stejná jako v předchozím roce. V listopadu však hodnota nákupů v rychloobrátkových kategoriích klesla o víc než 5 %.  A to i přesto, že především obchodní řetězce pomalu začaly kvůli očekávané změně DPH zvyšovat ceny zboží. Předpoklad, že v prosinci domácnosti přece jen popustí uzdu svým výdajům, se nepotvrdil; došlo k meziročnímu propadu výdajů na celém trhu o 3,5 %. Tyto údaje mj. zjistil GfK ConsumerTracking.

 

(pod)