V posledních několika letech se bezesporu zvýšil objem prodeje přes internet. Můžeme tak koupit prakticky cokoliv, od základních potravin až po sběratelské kousky. A jednou z věcí, které si takto lidé pořizují stále častěji, jsou i okna. Zde se můžeme ptát, proč si je kupují tak často, koneckonců nepatří zrovna k věcem, které by bylo potřeba pravidelně měnit. V současné době však mnoho lidí v rámci šetření za energie, především pak za topení, mění ta svá stávající za plastová, která podstatně lépe těsní. A je pravdou, že valná většina je s nimi spokojena. Přesto však můžeme namítat, zda je skutečně dobrý nápad objednat si okna přes internet, namísto toho, abychom je sami viděli.
Jistě, i zde, jako u kteréhokoliv jiného internetového nákupu platí, že máme 14 dní na navrácení zboží bez udání důvodu, avšak jen málokomu se do tohoto poněkud složitého chce. Co se nám tedy může stát, pokud nakoupíme přes internet? Tím nejčastějším problémem je chybné měření. Stačí se totiž splést ve velikosti o pár milimetrů, a už máme velký problém. To platí zvláště u již zmíněných plastových oken, u kterých chceme, aby skutečně těsnila. Než tedy vytvoříme objednávku, je nutné vše skutečně důkladně proměřit, a při zadávání objednávky si dát pozor, abychom se nespletli o desetinnou čárku.
Pak tu máme problémy s dopravou, respektive se stavem, v němž nám zboží doručí. Okna, zvláště ta klasická, jsou poměrně křehká, a tak můžou dorazit poškozená. To platí i o rámu, který se může během cesty či nakládání poškodit. Je proto dobré si vše důkladně při převzetí prohlédnout, abychom měli jistotu, že je vše v pořádku. V neposlední řadě je zde samozřejmě cena. Ta je přeci jen poněkud vyšší, neboť je do ní započítána i doprava, která nemusí být nejlevnější. Než tedy k takovému nákupu přistoupíme, je dobré si být těchto skutečností vědom, a nakupovat pouze z prověřených a ověřených obchodů. I tak však musíme být připraveni na to, že nehody se zkrátka občas stávají.